2314004243 elenabechtsi@hotmail.comΒασ. Όλγας 76, Θεσ/νίκη
Θυμός: Φίλος ή εχθρός;

Θυμός: Φίλος ή εχθρός;

Ο θυμός είναι ένα πανανθρώπινο συναίσθημα συνεπώς κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να περάσει τη ζωή του χωρίς να έρθει αντιμέτωπος με αυτόν. Εκφράζει το αίσθημα της δυσαρέσκειας, της αδικίας και της αδυναμίας. Σε μερικές περιπτώσεις το ξέσπασμα του θυμού συνοδεύεται από καταστροφικές πράξεις και έτσι έχει δημιουργηθεί η αντίληψη ότι το ίδιο το συναίσθημα είναι καταστρεπτικό. Στην πραγματικότητα όμως, αυτό που έχει σημασία και διαφοροποιεί το αποτέλεσμα είναι ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε το θυμό. Δεν είναι τα συναισθήματα που καταστρέφουν, αλλά ο τρόπος που τα διαχειριζόμαστε.

Όπως συμβαίνει με οποιοδήποτε όργανο στο σώμα μας, έτσι και στα συναισθήματα υπάρχει μια συνεξάρτηση. Συνεπώς, αν καταπιέζουμε ένα συναίσθημα είναι πολύ πιθανό να καταστέλλουμε και τα υπόλοιπα, θετικά ή αρνητικά. Όταν κάποιος καταπιέζει  τον θυμό του,  δυσκολεύεται να νιώσει την αγάπη, την ευχαρίστηση, καθώς και να αντλήσει ικανοποίηση από την ανθρώπινη επαφή και τις δραστηριότητές του. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να καταπιέσει κάποιος τον θυμό του και το τίμημα που πληρώνει είναι η καταπίεση και των συναισθημάτων που θέλει να βιώσει. Ορισμένες φορές οι άνθρωποι συγκρατούν με πολύ επιμονή τον θυμό τους με συνέπεια αυτός να συσσωρεύεται και να εκτονώνεται με εκρήξεις για μικροπράγματα. Για αυτόν το λόγο, καλό είναι ο θυμός να επεξεργάζεται και να εκτονώνεται σε συνεχή βάση.

Από την άλλη, όταν ο θυμός θάβεται, η ανάγκη να εξωτερικευτεί εκφράζεται με πολλούς τρόπους. Ορισμένες φορές ο θυμός μεταμορφώνεται σε κάποιο άλλο συναίσθημα όπως σε φόβο, ενοχή, πικρία, ακόμα και κατάθλιψη. Άλλες φορές, μπορεί να στρέφεται στον εαυτό βρίσκοντας διέξοδο στην αυτοτιμωρία. Τέλος, φαίνεται ότι υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στον τρόπο με τον οποίο νιώθουμε ή δεν επιτρέπουμε στον εαυτό μας να νιώσει, και στον τρόπο με τον οποίο αισθανόμαστε σωματικά. Ο θυμός και ο πόνος που προσπερνιόνται, μπορούν να εκδηλωθούν με την μορφή πόνων και ασθενειών.

Τα βήματα για την αποτελεσματικότερη διαχείριση του θυμού:

  1. Αναζητώ τις πηγές του θυμού μου και αναγνωρίζω τα ειδοποιητικά σημάδια.
  2. Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που πραγματικά με έκανε και θύμωσα.
  3. Δίνω στον εαυτό μου χώρο και χρόνο κάνοντας ένα διάλλειμα. {οι βαθιές αναπνοές και η δημιουργία μια χαλαρωτικής εικόνας μπορούν να βοηθήσουν στην επεξεργασία των συναισθημάτων του θυμού}
  4. Παίρνω την ευθύνη του συναισθήματός μου.
  5. Δοκιμάζω τρόπους αποτελεσματικότερης επικοινωνίας.

 

Για ραντεβού ή επικοινωνία με την ψυχολόγο, μη διστάσετε να καλέσετε στο 2314004243.

Αφήστε μια απάντηση

Close Menu
Αλλαγή Μεγέθους Χαρακτήρων
Αλλαγή Αντίθεσης